2010. január 11., hétfő

Virágzó orchideáim











Pocsék szobanövény kertész vagyok. Hiába szeretem őket, sajnos - az eredmények azt mutatják - nem értünk egyet, hogyan kell(ene) gondozni őket. Mármint ők, a szobanövények és én, a szobanövény kertész. Mindennel próbálkoztam már, de hiába.

Aztán egyszer csak megtörtént a csoda. Úgy 8-9 évvel ezelőtt vettem egy cserepes orchideát, egy phalaneopsist, ami csak nem akart tönkremenni. Sőt.... Amikor már harmadszor virágzott, kitört rajtam a láz. azóta egyéb szobanövények jönnek, (tönkre)mennek, de az imádott orchideáim csak virágoznak és virágoznak. Voltak persze velük is nehéz időszakaim, például, amikor kivétel nélkül az összes gyapjas pajzstetves lett (ami szinte kipusztíthatatlan), de szerencsére találtam olyan praktikát, ami leküzdötte a bajt (5 fok alatt nemcsak a tetvek, de a petéik is elpusztulnak, csak sajnos a növények nem nagyon szeretik a fagyot), vagy amikor egyszerre hárman öntözgettük bőségesen (egymástól függetlenül, szegény szerencsétlen "kiszáradó" virágjaimat).

Jelenleg 12 orchideám van, többségük phalaneopsis, de van dedrobiumom is, és még egy, aminek hirtelen nem tudom a nevét, ezek közül 7 virágzik, éa még kettő bimbós.

Ugye milyen szépek? És mennyire szeretnek.....

4 megjegyzés:

antamelin írta...

Gyönyörűek az orchideáid is - de az ékszerek méginkább - , nekem is nagy gyűjteményem van belőlük! Egy decemberi bejegyzésem alkalmával tettem is fel fotót róluk! Nézd meg! Akkor két virágzóm volt, most már három tő van, amelyik telistele van virággal, és kettő nagyon bimbós, és nagyon ki akarnak már virágozni :) Tehát, orchideát ajánlok én is mindenkinek! Azt gondolják sokan, hogy nagyon kényes, nagyon macerás a tartása, de ez nem igaz, példának itt vagyunk mi! :)
Fűzz még sok csodát! Imádom a munkádat!

Tiszi írta...

Jaj Kata! Irigyellek! Nekem is mostanság vásárol a párom orchideát. De egyik sem akar újra bimbós lenni. :( Nem is tudom mit kellene tennem vele... A tieid gyönyörűek!!!

Arisha írta...

Kata! Gyönyörűek!! Amint hazajövök végleg, tuti beszerzek magamnak egyet.:D

Káli Gopika írta...

Gyönyörűek az orchideáid!!! Én is imádom őket. Nekem most jelenleg csak 2 van (Phaenelopsis), de volt olyan is amikor egyszerre öt volt. Évek óta kisérletezem velük, de még mindig nem tudtam rájönni a titokra, ha az egyik virágzik a másik miért nem?!