2010. február 19., péntek

Mit olvasok?

Tiszitől kaptam ezt a felkérést, aminek nagyon örültem. Egyrészt, naggggyon kedvelem Őt, és gondolt rám, másrészt imádok díjat-bejegyzést kapni (csak éppen én elég kevés időt tudok tölteni blogok olvasgatásával, pláne megjegyzések írogatásával, pedig nagyon szeretnék), és hát persze az OLVASÁS!

1. Mi volt életed legrosszabb könyvélménye?

Márquez: Száz év magány
holtversenyben
Hrabal valamelyik könyvével

Két példányban is megvan otthon (véletlenül, vagy ez a sorsszerűség?).
Kétszer is elolvastam, hátha a körülményekben volt a hiba (nagyon gyorsan olvasok, időnként hajlamos vagyok "a lenyugvó nap pásztázta a füves síkságot és..."-szerű szövegrészeket "gyorsolvasással" átlépni), de sajnos másodjára sem sikerült megértenem azt a 30 millió eladott példányt, amellyel ez a mű a mágikus realizmus egyik legkiemelkedőbb alkotása.

Hrabalt meg egyszerűen nem bírtam végigolvasni. Ez nagy szó (negatív értelemben), mert általában mindent (a Lakáskultúrától a HVG-n át a Tesco reklámújságig) az első oldaltól az utolsóig átolvasok.

(Ha ez így megy tovább, a válaszaimat kiadhatom kisregényként. :-) )

2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?

Asimov: Alapítvány trilógia

3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád, és félelmet keltett benned?

NEM volt ilyen!!!

Milyen érdekes!! Az utolsó horrorfilm, amit megnéztem, és utána hajnalig vérben úszott az ágyam, a Cápa 1. volt, azóta nem voltam hajlandó ilyeneket megnézni! (aki akar, utána tud számolni, hány éves is vagyok...) Könyvben viszont mindent és élvezettel elolvasok, bár a horror és a vér csak akkor olvasható számomra, ha az a cselekmény szerves része, nem öncélú.

4. Mit használsz könyvjelzőnek?

Semmit. Botor módon széthajtva lfordítom (igaz, nem nagyon van ideje megrongálódni)

5. Mikor szoktál olvasni? Otthon, munkahelyen, reggel, délben, este, alvás előtt … hm?

Általában ezek helyett...
Meg, ha egyedül eszek.

6. Mi volt az első könyved amit olvastál?

Nem emlékszem rá. Az első könyvemlékem a Hód könyvek egyike volt (magyar krimitörténetek, de ez is azért maradt meg bennem, mert úgy 8 éves sem voltam, amikor a drága nagymamim terjedelmes krimikönyvtárában olvasgatva rajtakapott a nagybátyám, pedig ez nem is az első volt.

7. Puha kötésű vagy kemény fedeles? (Úgy általában, nem az előző kérdéshez kapcsolódik.)

Mindegy, csak (jó) könyv legyen!

8. Mit olvasol most?

két könyvet.

Szendi Gábor: Isten az agyban (Mózes és a halántéklebenyi epilepszia összefüggései, nekem tetszik - a könyv is, meg az elmélet is, bár ez utóbbi valóságtartalmát csak a jövő fogja bizonyítani-, de lehet, hogy emiatt néhányan törölni fognak a bloglistájukról?)

Paulina Éva: Kiből lesz jó nő? - Válasz dr. Csernus Imrének (Hát, ezzel jól mellényúltam. Szeretem a Csernust, jó szakembernek tartom, néha kell is, hogy az ember orrát beleverjék a saját dolgaiba, de attól még utálhatom a stílusát, meg egyáltalán, hogy beleverik az orromat a saját dolgaimba. Engem mindig ellenkezésre és vitára sarkall, de ez a könyv nem azonos műfaj, nem partner a Csernus dokinak.)

9. Hányadik oldalon jársz?

Szendi Gábor: 142.
Paulina Éva: 213.

10. Rajta hagyod a “kezed nyomát” a könyvön (belefirkálsz, véletlenül leeszed, leöntöd, egyéb barbárság)?

Áááá, sosem.
Bele sosem írok-firkálok-aláhuzogatok, de az olvasás közben enyhe balesetek azért előfordulhatnak (cseppek-pöttyök), csak egyszer ejtettem bele a kádba egy egész könyvet.

11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe, hogy elolvasod-e az adott könyvet?

Nem és határozottan igen.

Nem, mert nem a borítója-címe miatt olvasok el valamit, de határozottan igen, mert nagyban befolyásol, mit veszek a kezembe a boltban, bár utána megpróbálom felmérni, érdekes-e a számomra. (Uramisten, remélem, könyvmarketinges nem fogja ezt elolvasni!)

12. És az oldalszám?

Nem

13. Hátralapozol, hogy tudd, mi lesz a vége?

Soha.

Egyszer már kipróbáltam. Miután megtudtam, ki lesz a gyilkos, már nem is tudtam elolvasni a krimit, pedig szerettem volna.

14. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál?

Igen, de nem jellemző.

Kivétel: Asimov Alapítvány-Birodalom-Robot univerzum (kb. 5000 oldal összesen)
Imááááádom. Megint el kellene olvasni! Utoljára akkor olvastam el, amikor 10 napos wellness beutalóm volt a szombathelyi kórház orthopediájára, de az utolsó napokra még kellett behozatnom olvasnivalót, ugyanis elfogyott....

És a Harry Potter sorozat, olyan, mint a fenti, csak más műfajban.

15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset?

Állandóan. Ugyanis nem nagyon bírom letenni a jó olvasmányt, ilyenkor átértékelem a tennivalóimat, az időt, stb, így általában a könyv becsukása után kisebb szívrohamot kapok a valóságba visszatéréskor (Úristen, mennyi az idő, mit nem csináltam meg, hol kellene már lennem, mindjárt reggel lesz...!)

16. Eladod-ajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk, akkor is, ha nem tetszik?

Soha. A könyvek ragaszkodnak hozzám mániákusan. (2 éve, lakásfelújításkor kiválasztottunk vagy 40 könyvet, amitől szeretnénk megszabadulni, még a mai napig is a dolgozó ablakában kukucskálnak, és jót vigyorognak rajtunk...)

17. Még a budiba is magaddal viszed az aktuális olvasmányt, vagy csak otthon olvasol, esetleg más meghatározott helyen?

A budiba soha. De minden más helyre, ahol az én koromban kellemesen lehet betűt falni, igen.

18. Tényleg, olvasol a mosdóban?

Ha nagyritkán van annyi időm, természetesen a kádban!

19. Vezetsz az olvasmányaidban valamilyen rendszert, felírod-e az elolvasott/megvett/megveendő könyveket (esetleg árukkal együtt), netán olvasónaplót (ha ideírod a blogodat, megverlek)?

Soha. És soha nem is értettem, ki képes ilyesmikre. (Aztán találkoztam az eneagramma elmélettel, amely segített megérteni az embertípusokat. Nagyon tetszett, és hasznos is volt, de sajnos, a rendszer gyengesége, hogy az emberek 2/3-a egy csoportba tartozik, és általában nem tisztán egy kategóriába tartoznak, így csak 10-20 %-ukat lehet felismerni élesben, viszont a velük való kapcsolatban ÓRIÁSI segítség!)

+1.: még valami hendikep?

AZ, HOGY A NAP CSAK 24 ÓRÁBÓL ÁLL...


Szeretném továbbadni a stafétát, csak az a baj, rengetegen vagytok,akikről szeretnék sokkal többet megtudni. Remélem, a jelöltjeim továbbküldik azoknak, akik szintén érdekelnek! A szombathelyi gyöngyös lányoknak passzolok (jaj, de nehéz a választás), de az országos gyöngytársadalom blogjait is szorgalmasan fogom nézegetni, tetszik ez a játék!

Tehát, dobom a labdát Arisha-Vixen-Krisztinek, Alma-Gabinak és Szilmarilla-Katinak. És Katicának, aki ugyan nem gyöngyös, de nagyon szeretjük!

(Csak tudnám, hogyan kell belinkelni a nevekhez a blogokat!! --- Köszi, Tiszi, sikerült!)

2 megjegyzés:

Katica írta...

Juj...köszönöm a felkérést :-D Nemsokára eleget is teszek neki :-D

Tiszi írta...

Köszönöm Kata, hogy válaszoltál. :) És jókat nevettem. :D

Belinkelni a neveket úgy tudod, hogy kijelölöd azt a szót amit linké akarsz tenni. Fent a betűsor mellett találsz egy végtelen jelet ábrázoló kis kockát (láncnak is nézheted) azt megnyomod, akkor kiugrik egy kis ablak ahova bemásolhatod amit linkelni akarsz. Ennyi. :D Remélem sikerül.